mandag 23. mars 2015

Snart :-)



Snart har jeg tenkt å begynne på igjen med noe som jeg synes er veldig gøy og tilfredsstillende :-)
Jeg har jo tidligere hatt som hobby å pusse opp gamle møbler, men nå er det er en stund siden jeg har
funnet tid til slike sysler. De har stått ganske lenge, disse gamle prosjektene mine nå, og tatt 
plass både i garasjen og i kjelleren, men nå har jeg altså troa på at jeg snart skal 
komme i gang igjen :-)







 I det siste har vi nemlig holdt på å rydde litt i mye gammelt vi har samlet på, 
og oppdaget plutselig at vi har et ubenyttet areal som det ikke skal så mye til 
å fikse. Ihvertfall ser det ut til at jeg kan få meg et lite atelier på 
garasjehemsen, og det å få en plass å holde på hjelper jo
mye på arbeidslysta :-) 






Av en eller annen grunn er jeg spesielt svak for gamle kjøkkenbenker,
 og får ofte beskjed hvis det er noen som skal kvitte seg med slike.
For en uke siden var vi på Sunndalsøra og hentet en 
søt en, den er malt i to forskjellige grønnfarger, 
den lurer jeg på å ha på vaskerommet.
Og så har jeg ihvertfall en til som jeg
tror kommer til å bli veldig fin.

Disse bildene tok jeg forresten til en av de første reportasjene jeg hadde i Lev Landlig.
Den handlet om, ja nettopp, en gammel kjøkkenbenk, 
som fikk nytt liv etter først å ha havnet i en
søppelcontainer.




En liten morsom historie om denne er at en venninne kjente den igjen og fortalte at den hadde stått i
kjelleren til en av kolonialbutikkene her i bygda, og at de pleide å selge spekesild fra denne.
Ikke rart den var både skitten og luktet ille ;-)
Hun kunne fortelle at min bestefar var der både titt og ofte for å kjøpe spekesild,
og at han var spesielt nøye med at silda var stor og feit.
Så da har jeg jo nesten litt tilknytning til denne. :-)



15 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så artig historie! Både gamle kjøkkenbenker, kommoder, skjenker, osv. er så hyggelig å gjenbruke, og benken din over var jo kjempesøt! Jeg ønsker meg et skap e.l. for å bruke sammen med en bak på badet, og nå ble jeg inspirert av deg! Klem Cathrine :-)

StrickRatte sa...

Sehr schön,das liebe ich
LG Hannelore

Livet i Metbäcken sa...

Så utrolig flott en gammel kjøkkenbenk kan bli! Fantastiske vårlige farger! Skulle ønske bildene var tatt hjemme hos meg ;) Gleder meg til å se vaskerommet med de "nye" benkene!

Mor Inger`s hus sa...

Helt herlig kjøkkenbenk, og for en artig historie :)

Gleder meg til å se resten av prosjektene.

Unknown sa...

Herlig historie og skjønn benk :)


Ønsker deg en fin ny uke Monica

Klemmer Monica

Ruths datter sa...

Så masse fint og inspirerende i bildene dine.
Klem

angie sa...

wow, det er blitt av den gamle kabinett, som nå ser så bra !!! de er en trollkvinne !!! elsker hilsener fra angie fra Tyskland

Maria - Min oldemors hus sa...

Det er jo ekstra artig når man kjenner historien bak møblene, synes jeg. Selv har jeg et skap jeg lenge har hatt lyst til å gjøre noe med, men det har blitt nedprioritert i mange år nå. Men nå kanskje... (",)

Bergheim sa...

Det skal jammen ikke mye til før du klarer å få skrot til skatt. Utrolig fint laget. Jeg blir også så inspirert når jeg får en historie til en gammel ting eller møbel. Det er som om tingen får personlighet med en gang. Herlige bilder og vakkert arrangert. Nydelig !!

Signes sammensurium sa...

Oj, så nydelige bilder, lekre farger!
For en koselig historie, blir gildt å følge med.
ha en fin dag!
Klem fra Signe.

Mayen sa...

Har også dilla på gamle gardiner og duker, og planlegger hele tiden nye syprosjekt. De blårutete gamle kjøkkengardinene mine ble også til forheng på vaskerommet da flyttet, de gjør meg glad hver gang jeg er der ;o) God påske!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du verden så lekkert!
Fantastisk med de duse fine fargene:)
Gøy at ting får nytt liv:)

Hilde i Halsebøstua sa...

Spennende prosjekt! Gleder meg til jeg får tid til møbeloppussing :-)

Ha en fin påske! :-)

Lene i Annekset sa...

Så morsomt å høre historien til benken din! Den ble så fin! Det er noe eget med gamle møbler, de har sjel, noe nye designmøbler helt mangler, spør du meg! Ønsker deg en riktig fin påske der du er! Klemmer fra Lene i Halden

Sommerhuset i bakken sa...

For en forandring ;-) Så utrolig fin, koselig og delikat kjøkkenbenken din ble. Fantastisk flott!

Ønsker deg en herlig kveld!