torsdag 26. april 2012

Barn av regnbuen


 En himmel full av stjerner,



blått hav så langt du ser,

 

 en jord der blomster gror,



kan du ønske mer?


I dag skal                  jeg følge
 den flotte markeringen   over det ganske land,
er så stolt og rørt over den norske måten å reagere
 på. Lillebjørn Nilsens sang husker jeg at jeg og min
 søster var hos tre nabojenter og hørte da 
vi var små. Vi ville alltid at de skulle 
sette på den på platespilleren.
En nydelig sang
med et flott 
budskap.




Sammen skal vi leve
hver søster og hver bror,

små barn av regnbuen

og en frodig jord.


8 kommentarer:

Underberget sa...

Vakre bilder til denne viktige teksten. Dette er en viktig dag! Klem til deg

Kristin sa...

Ja det er godt å leve i et land som møter hat med kjærlighet, samhold og hjertevarme<3 Nydelige bilder, til en flott tekst:)Klem til deg!

Tinas bo sa...

Vilka vackra bilder!!!
Härligt!!

Kram Tina

Heidi Stokke Paulsen sa...

Nydelig og rørende innlegg.. utrolig rørede å høre alle på radioen som sang i dag.
Klem Heidi

Marit sa...

Så vakkert!!!

Torill sa...

Vakkert!Og så mange flotte bilder.Håper vi får mange finværsdager i sommer.Gleder meg.
God helg Monica !
Torill

Unknown sa...

Nydelig sang, vakker handling og skjønne bilder hos deg :)

God helg klem

fra Monica

h.espe sa...

Så nydelig innlegg du har laget!! Å se og oppleve rosetoget i Oslo var helt fantastisk - blir varm om hjertet når jeg tenker på det!

God helg til deg!

Klem Hildegunn