mandag 9. april 2012

Lengter etter...


...å tilbringe tid i, og ved farfar-huset.
Vet at det nærmer seg den tid, dag for dag nå.
Er spesielt glad i å sitte ved denne tømmerveggen og se ut over sjøen på stille dager.
Det tror jeg nok farfar også gjorde da han bodde her.



Har fått spørsmål om vi skal gjøre noe med den mørke, 
værbitte tømmerveggen, for den er jo så stygg :((
Men det blir nok ikke gjort,
den er noe av det jeg setter mest pris på ved eksteriøret til farfar-huset,
og skal få være akkurat som den er.
Vi har rettet den opp med noen solide strekkfisker
og har store planer vi skal virkeliggjøre på denne siden av huset
etter hvert :))



Den store gamle alma (tuntreet vårt), står også på denne siden av huset,
så her er det liksom så herlig gammeldags stemning synes jeg.

(Kommer kanskje ikke så godt fram på disse bildene,
men skal se om jeg finner noen som er bedre
å vise dere senere.)

 

En gammel forblendet dør skal åpnes til sommeren og gi plass til et vindu,
det gleder vi oss til å få gjort.
Tror det blir fint både ute og inne,
innenfor ligger stua
i farfar-huset.

12 kommentarer:

Kristins Hus sa...

Nydelig!! ...som vanlig inne hos deg:-)
Har du malt gulv og alt på glassverandaen?? Eller var det hvitt..nei?
kjempefine naturbilder på siste innlegg!!
K

Blått til lyst sa...

Nydelige bilder - godt våren og det friske, grønnet løvet kommer snart!
Det er sikkert mer enn én som har funnet roen med utsikten her, ja.
Så bra dere beholder veggene. Gamle, mørke vegger er da ikke stygge! De møter været og tiden på sin måte.
Lykke til videre - Liv

Hulda sa...

Fantastisk natur ved farfar-huset. Så blikkstille hav, omkranset av fjell og det skjønne, store tuntreet. Likte fasaden på huset veldig godt, sjarmerende er det. :)

Cathrine sa...

Fantastiske bilder! Ikke rart du lengter:)

Synnøve sa...

Så nydelige bilder. Skjønner godt at du savner farfarhuset.

Klem

liven sa...

Vakkert!!!

tonje boganes sa...

Dette så ut som en fantastisk plass!
Håper dere har hatt en fin påske. Vi har fått mange gode rolige dager, akkurat som vi trengte :)
Ønsker deg ei god ny uke
Klem Tonje

tonje boganes sa...

Trodde jeg var følger hos deg jeg, men nå har jeg iallefall fått lagt meg til. Herlig blogg!

Kristins Hus sa...

Ja, jeg har sett og fulgt med på glassverandaen din! Kjekt at jeg kunne inspirere deg da! :-) Det gjorde seg virkelig med hvite vegger, og det lille bordet der ute passet kjemegodt.
Sving gjerne nedom Bøfjorden om du drar forbi ;-)
Kristin

Lene i Annekset sa...

Syns veggene er så fine som de er jeg! Nydelig utsikt har du også, så skjønn en plass dere har der! :) Fin ny uke til deg! :)

Bjørkli Søndre sa...

Nydelige bilder. Skjønner godt du trives her. Ser idyllisk ut. Og den veggen er jo så flott.

Farfarhuset er så sjarmerende. Så flott å følge deg hit. Man føler seg så nære sitt opphav når man er på slike plasser som betyr så mye. Hvertfall gjør jeg det.

Så herlige å følge bloggen din. Blir bedre tid på meg til blogging også nå som oppussingen av soverommet er nesten ferdig!

Anonym sa...

Flotte bilder.No gleder jeg meg virkelig til sol og sommer.
Bilde tatt ved alma var virkelig stemningsfult.

Anny