onsdag 20. mai 2015

Jeg velger meg urter


 Jeg har en venninne som er så flink med urter.
Hun har ei hel vogn full av urter i bøtter og spann.





I Lev Landlig utgave 3 finner du hennes urtetips i en reportasje jeg har laget.





Et av de beste tipsene hennes er å sette hvitløkskløfter i ei bøtte med jord, 
for å  få hvitløksskudd som man kan bruke i matlagingen.





Det har faktisk skjedd store ting her på bruket også i dag. 
Jeg har endelig gjort alvor av planene om å plante urter i bøtter og spann jeg også.
Det ble ingen urtevogn men et urtebord på verandaen.
Er ganske kry må jeg si :-)
Jeg har aldri dyrket noe annet en jordbær før,
og er veldig spent på om jeg får det til :-)



7 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Det tror jeg er den fineste urtehagen jeg har sett! Sjøl er jeg ikke så veldig flink på sånne hagegreier, men i år satser jeg på å få plantet rabarbra. (",)

amo sin blogg sa...

Takk for gode tips.
Nydelege bilde, særleg det med vogna full.

Kati sa...

Vel men hvordan gör du allerede har noen somme? Fatastiske urter og fina gartoyet også. Det kan vare at du ikke forstår min norsk:)) Ha en solfylte dager<3

Hilde i Halsebøstua sa...

Her har vi også planer om å få til litt urter i hagen, men jeg er litt skeptisk til om vi får det til. Men det blir morsomt å prøve. Er ekstra stas når man får ting til å gro :)

Unknown sa...

Så flott den kjerra er :)

Noen urter er både smart og koselig å ha. Du får mye glede av det- masse lykke til og ja leser Lev Landlig :)

Ha en fin uke

Klemmer Monica

blooming home and garden sa...

Hei, så fint det var. Å dyrke hvitløk på den måten vil jeg prøve.
Å dyrke urter er herlig, man kan bruke dem i nesten all slags mar, og de dufter vidunderlig...
Du har så nydelige bilder på din blogg!

Klem Ida

Maria at inredningsvis sa...

Saknar vår ooch sommar när jag ser dina fina foton :) Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År och God fortsättning!

Idag visar jag mitt nya kök och stolar på bloggen:)

LOVE Maria