fredag 31. desember 2010

Et lite tilbakeblikk


Det ble lite blogging før jul og ingenting i jula for min del, før jul hadde jeg det så travelt med å sy julegaver at det var nesten det eneste jeg gjorde utenom å gå på jobb.


Jeg flyttet ned på kjøkkenet for å holde varmen, og koste meg med å fyre i ovnen og tenne lys mens jeg sydde ganske mange julestrømper, jeg tror det ble 19 i tallet.

De fleste glemte jeg å ta bilde av før de ble pakket inn og sendt av sted i hui og hast, men de fire første har jeg mange bilder av, og her er de igjen.


Gangen var det første rommet som ble julepyntet i år, også et av førjulstidas få malingsstrøk ble tatt her. Veldig ulikt oss å male så lite før jul, det har vel noe med julestrømpene å gjøre kanskje. Det var tømmerveggen som ble malt grå, og den ble vi veldig godt fornøyd med.


Masse grønt ble tatt inn i en stor kasse vi fant i kjelleren, og kranser ble laget.

 
Noen julehjerter ble også sydd av gamle hekleprosjekter etter min manns mormor, de ble julegaver til familien på hans side.
Det er slikt som jeg liker; å lage noe nytt av noe gammelt som ikke ville blitt brukt ellers.

Det blir nok flere prosjekter på nyåret, gleder meg til det.

Godt nyttår
til alle dere fra
Tante Monica

3 kommentarer:

aud sa...

Godt nytt år! Nydelige strømper og hjerter.19 er veeeldig mange, imponert, du e flink! Tror jeg må bestille ei hos deg jeg, for det ser ikke ut til at mi ene strømpe noen gang vil bli ferdig... :-D

Merete/Scrappeguri sa...

Godt Nytt år Monica!
Ble det så mange julestrømper... du e døktig! Nydelig det hjertet du og har laget.
Flott og koselig i gangen din!

ide-puffen sa...

GODT NYTT ÅR TIL DEG!
Lenge siden jeg har vært innom deg ser jeg. Så fint du hadde pyntet til jul og virkelig fine julestrømper du har laget. Mine blir pingle i forhold ja. Så du inspirerer meg til å gjøre et bedre forsøk neste år he he.
Hei og hopp til neste gang
Klem
Randi