tirsdag 20. mars 2012

Her er glassverandaen


Her er glassverandaen 
slik den var fra utsiden for ganske mange år siden. 
Vet ikke årstallet da dette bildet var tatt men det var nok etter bilenes inntog,
for det henger et skilt med Norges Automobilfobund til høyre i bildet.
Utvendig er huset ganske så likt dette også i dag; men
den stilige lampa og skiferen på taket er dessverre borte,
ytterdøra har også blitt skiftet ut.
Lurer på hvordan det så ut inne i huset vårt på den tida?



Glassverandaen var kanskje ikke så ulik slik den ble etter at jeg fjernet rustikkpanelet,
utenom den fotlista der da, den er nok av nyere dato.
(Her hvor jeg holder på nå er det midterste og vinduet til høyre på det gamle bildet.)

11 kommentarer:

Old Chic sa...

*Sukk* Noe så herlig! : )
Slike bilder er så verdifulle og kunne titte tilbake på.

-God onsdag til deg
Klem fra Karina

Bergheim sa...

Så artig at det finns gamle bilder av huset deres. Men nå ble jeg faktisk veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut på utsiden i dag..

Fågel Blå sa...

Åhh så otroligt vacker!!!
Ha en fin Dag!
Klem Kathrine

Bjørkli Søndre sa...

Så artig at du har gamle bilder. Elsker gamle bilder, spesielt når de har en sammenheng og en historie bak. Glassverandaen er jeg siker på får sin gamle sjarm tilbake. Gleder meg til fortsettelsen..

Unknown sa...

Herlig!

En slik glassveranda drømmer jeg om på mitt hus også:)

Ha en fin dag:)

Klem Linda

ide-puffen sa...

Åhhh jeg er så misunnelig på den glassverandaen deres!!!!!!!! Drømmerom.
Og for noen fantastiske bilder du har tatt under her. Ser ut som skikkelig interiørbladbilder og litt til :)

Stå på dere er så flinke.

Hei hopp
Randi

Kremfaret sa...

Stilig, tøft med historie da - ikke alle boliger som kan skilte med den slags ;) Glassvereanda er kjempe koselig, skulle gjerne hatt en selv...Sitte der i gyngestolen og drikke varm kakao, eller kald limonade på sommeren, sukk :)

Fossestua sa...

Så heldige dere er som har fått tak i gamle bilder av huset :) Koselig med glassveranda, og gleder meg til å få se deres i sin helhet når du blir ferdig der :)

Lene i Annekset sa...

Så fint et bilde av huset dokkers fra gamle dager! Ser sååå koselig ut! Blir nok like fint igjen når du har fått gå løs på glassverandaen din, gleder meg til å se! Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, setter stor pris på dine innspill! :)

Cathrine sa...

Jeg er sååå misunnelig på den glassverandaen deres!
utrolig vakkert hus dere har:)
Herlig onsdagskveld ønskes til deg!

[morgrethe] sa...

Så gøy å se det gamle bildet fra hotellet Monica:)
Nå har jeg kost meg med de siste innleggene dine:)
Ha ei fin uke!