mandag 25. oktober 2010

Farfar-scrap

I helga gjorde jeg noe jeg ikke har gjort før; jeg var på scrappe-treff. Det var veldig hyggelig å tilbringe helga sammen med alle scrappedamene, og til slutt ble det til at jeg klarte å samle meg om å lage min første LO.
Det var jo så mye fint å se på, å kjøpe, og mye godt å spise og trivelige folk å prate med at jeg var der i fem timer før jeg i det hele tatt begynte å gjøre noe som helst.


Til slutt ble det til at jeg laget denne farfar-scrapen, og man kan vel nesten si at skrap ble til scrap, for til tross for at jeg kjøpte mye fint papir så ble det til at jeg nesten bare brukte de gamle materialene jeg hadde med meg, bakgrunnen og fuglen er vel de eneste nye elementene på denne LO'en.


Et gammelt dikt jeg fant i et istykkerrevet Kooperatøren fra 1948, måtte være med, det passet så godt med tegninga av plogen og mannen som står nesten akkurat likedan som farfar på bildet, foruten teksten.
Et gammelt kart av Nord-Amerika og spesielt Canada måtte også være med. Flere av farfars slektinger utvandret dit, og savnet etter eldstesønnen som aldri kom tilbake og overtok gården, var nok stort for han.


En gammel konvolutt ble til en lomme hvor jeg har puttet en tag som også er laget av en gammel konvolutt, på den står det: Herr bonde og så navnet på min farfar.


En annen gammel konvolutt med stedsnavnet der hvor bildet av farfar ble tatt,  måtte også være med. Som pynt brukte jeg en gammel knapp, noen gamle tøybiter som kommer fra Farfar-huset, og en bit fra konvolutten med baksida ut. Jeg synes det er veldig artig å få brukt noe av det gamle jeg har samlet på på denne måten, og synes at denne scrapen forteller litt om farfars historie.


Jeg ser jo nå etterpå at det er noen ting jeg egentlig ville ha forandret litt på på denne LO'en, men det er jo min første, og hvis jeg forandrer den blir det vel litt juks.
Vil bare til slutt få rette en stor takk til damene som arrangerte treffet og de andre deltagerne som var så blide og hyggelige. Vi nybegynnerne fikk veldig god hjelp og støtte, og fikk låne og prøve mye utstyr som vi ikke ante fantes. Jeg kommer nok til å lage noen flere skrap-bilder etter hvert.

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Denne ble rålekker Monica:-) Nostalgisk og flott !! Et minne for livet:-)
Håper du fortsetter å scrappe - det mangler ikke noe på talentet iallefall.
Så bra at du trivdes på treffet!!

Merete/Scrappeguri sa...

Så enig med Sylvia -den ble rålekker!
Håper du fortsetter med scrappingen -jeg så at det ligger for deg. Men det var å få tid, men har du en plass å holde til så kan du bare gå fra og til.
Du blir med på treff neste år og tenker jeg..

Ha en fin dag!

LIVS LYST sa...

Hei Monica!

Jada, teppet vi har på gjesterommet er et gammel vevd åkle fra Telemark. Det er jeg veldig glad i. Jeg syns som oftest disse åklene er i litt crazy farger, men dette er sort og dempet. Så jeg digger egentlig det teppet veldig. Koselig å ha fremme. At det er i bruk! DET liker jeg vet du ;O)

Ha en fin kveld da!
Hilsen Liv