mandag 11. oktober 2010

Mine gardiner

Liv med bloggen Livs Lyst har en utfordring om å vise egne gardiner, eller komme med tips til gardiner som passer inn i et gammeldags interiør, og jeg tenkte derfor at jeg skulle vise noen av mine gardiner og ideer til gardiner.


Disse gardinene er mine favoritter her hjemme. Jeg kjøpte de vel for kanskje ti år siden, og de har så og si hengt oppe siden da.


De er lange og smale, og har et vakkert blomsterranke-mønster. Da jeg kjøpte dem var de ecru- fargede men de er blitt hvitere etter vask. Nede har de lange snurrede frynser mens oppe er de laget for å tres på ei stang.



De er i bomull og er litt tykke og grove. Det var forelskelse ved første blikk ved Molde Fargehandel for både meg og min mor. Da jeg kom hjem ringte jeg butikken og bestillte ti lengder. Jeg husker de var ganske dyre, men de har vært vel verdt det siden jeg ikke har følt sterk trang til å skifte dem ut, og fortsatt liker dem veldig godt. 


Dagen før konfirmasjonen til min førstefødte, for to år siden, sydde jeg disse gardinene til den da nyoppussede gangen. Det flortynne linstoffet ble rullet og knytet opp med tynne sløyfer, det synes jeg ble veldig lett og sommerlig. Kanskje jeg bytter ut sløyfene med et grovt tau til vinteren, det så jeg at Hulda med bloggen Husfruas memoarer har gjort, og det synes jeg var rålekkert.


Sant og si så har jeg av og til drømt om å skifte ut stuegardinene med noe lignende men det har ikke blitt noe av, enda.....
Dette innlegget ble så langt at gardin-ideene får vente til i morgen.

4 kommentarer:

Gammel stil sa...

Kjempefine gardiner:) Vi elsker det!

Klem:)

Elin | Draumesidene sa...

Hei Monica! Så kjempekjekt at du hadde lagt att ein kommentar! :) Og vi bur kanskje ikkje så langt frå kvarandre? Eg bur midt mellom Ålesund og Geiranger. Ser du nevner Molde i innlegget ditt? Vakre gardiner du har! I`m hunting high and low for tida, mangler gardiner på både kjøkken og gang. Og no er det på tide, blir så mykje innsyn når mørkret kjem igjen.

Ynskjer deg alt godt i veka som kjem!
God klem frå Elin :)

Merete/Scrappeguri sa...

Kjempefine stuegardinene Monica! Likeså de du har sydd til gangen!

Sylvia sa...

Flotte gardiner dette ja Monica. Jeg kan ikke skryte av det samme. Skulle vel egentlig ha skifta i hele huset jeg!!
NB! Ledige plasser på scrappetreffet !!