torsdag 21. oktober 2010

Rydder rommet mitt


Holder for tida på å gjøre hobbyrommet mitt litt mer oversiktlig. Det flyter over av stoffbiter, gamle duker, laken, gardiner med mer. Alt jeg samler på har jeg lenge tenkt å gjøre noe med, og nå har jeg veldig lyst til å begynne. Julestrømper skal det ihvertfall bli før jul, må bare rydde litt mer først.


Har startet med å sortere de minste stoffbitene og gamle blonder og heklerier i tre gamle kofferter. Her ser dere den minste kofferten med noen av de vakreste skattene mine.


Var så heldig å få en hel pose av gamle hekleblonder og mellomverk med mer av min svigermor. Mange av dem er nok veldig gamle, og det ser ut til at en del av dem også har blitt sprettet av fra opprinnelig overlaken, duk eller lignende for å bli tatt vare på. Håper etter hvert at jeg kan gi dem nytt liv.


Koffert nummer to er fyllt av stoffbiter i forskjellige farger.


Den nederste kofferten er fyllt av de rødrutete stoffene mine, pluss noen til. Jeg er veldig glad i røde ruter førståss, og har en del av dem, etter å ha byttet ut mine rødrutete julegardiner med andre rødrutete julegardiner.


Etter ryddingen har jeg tenkt å stæsje det litt mer der oppe, så bare følg med.

5 kommentarer:

Gammel stil sa...

Så mange fine ting du har på rommet:) De fine koffertene da!! Vi elsker dem:)

Klem:)

ide-puffen sa...

Herlig med gamle kofferter. Og særlig når du har praktiske skatter oppi :)Den kurven er den flettet av stoffremser? Har lenge tenkt å prøve meg på noe sånt, men vet ikke om jeg må strikke eller hekle. Hekle blir sikkert best. Ja ja nå må jeg stikke.

Kos kveld ønskes
Klem
Randi

Merete/Scrappeguri sa...

Stilige gamle kofferter! Og alle de flotte blonder og heklerier.....

Så bra at du kommer på treff i morgen. Jeg har ennå smerter inn i mellom etter tannlegebesøket forrige fredag -bare "må" ta litt smertestillende. Jeg får stille opp og se..

Hei så lenge.

Anonym sa...

Heisan!
Så inspirerende bilder! Fikk jo lyst til å sette i gang med noe med en gang!!
Så vakre blonder...
Ha en fin søndag!
klem Laila

Brocante sa...

Hei - skulle så gjerne lagt meg til som følger men et eller annet funker ikke som det skal....
Koselig blogg du har som jeg gjerne skulld fulgt med på. Får prøve igjen senere.