lørdag 4. februar 2012

BLÅ



Den Lyse prakthjelmen står der så fin ved den grå kjellermuren og nikker til oss når vi ankommer
farfar-huset, det er som om den ønsker oss velkommen tilbake. 

I travelheten når vi skynder oss forbi, med trillebåra full av pakkenelliker, og lengter etter herlige sommerdager
i feriehuset, kan vi ikke la være å se bort på den og begeistres av dens skjønnhet.

Som det fineste blåhvite porselen skinner den mot oss og prøver å friste oss til å plukke den inn, 
men vi klarer å la være, den er nyplantet og aller vakrest der den står.



Deltar i konkurransen BLÅMoseplassen med dette innlegget.


Mye konkurranser her hos meg for tida, men det skjer ikke så mye her hjemme akkurat nå,
så jeg ble litt glad, da jeg fant denne artige konkurransen å delta på.
Kommer sterkere tilbake med interiørinnlegg senere ;))

8 kommentarer:

krepsemor sa...

Nydelig blomst, og en verdig kandidat!
Ønsker deg lykke til!

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Superlekre farver!
Lykke til i konkurransen!

Underberget sa...

Dette var et kjempefint nærbilde! Prakthjelm er for meg en solid skjønnhet i hagen:-)

liven sa...

Nydelig blomst!
Jeg som er så glad i blått er jo selvfølgelig glad i blå blomster også :)
Ønsker deg lykke til i konkurransen Monica.....og noen oversiktsbilder skal jeg se om jeg ikke får tatt :)

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
jeg rakk ikke riktig over å kommentere hos alle i går, det var så overveldende mange vakre kandidater, men for en skjønnhet da! Virkelig morro å se :)

Angående spørsmålet ditt:
Det spiller ingen rolle om du har planten inne eller ute, men det skal være en plante som _kan_ bo ute i Norge. Så blomster som er plukket i hagen, eller kunne vært plukket i hagen (men som er plukket i butikken, feks tulipaner), og satt i vase er bare koselig det

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG! :-) Ønsker deg en fortsatt fin søndag!! KLEM

jannes hobbykrok sa...

Fantastisk bilde! Fortjener glass og ramme.
Klem,Janne

Unknown sa...

Flott blomt- lykke til :)

Monica