tirsdag 28. februar 2012

Teppet er ferdig


Ja, for det ble et teppe likevel, tuntreprosjektet mitt.



Endelig ferdig etter at jeg begynte på det da min mellomste var i magen :))
Det skulle bli et vognteppe den gangen,



men da jeg tok det fram igjen, 16 år senere tenkte jeg
 at det kanskje kunne bli ei fin pute av det.



Men nå har det seg slik at jeg ble gammel-tante
 til en liten gutt for noen uker siden,



 så da skal min niese få det til gutten sin
 så blir det et vognteppe som
 først tenkt allikevel :))



Tror kanskje jeg skal prøve meg på et par puter i dette mønsteret senere en gang,
for jeg liker dette mønsteret så godt :))

20 kommentarer:

Synnøve sa...

Så kjempeflott teppe du har strikket.
Jeg synes mønstret er helt nydelig.
Heldig niesen din som får et så flott teppe til babyen sin.

Synes du er flink som tar frem gamle prosjekter og gjør de ferdig. Her kommer de ikke frem igjen.

Blir sikkert flott med puter i mønstret her.
Klem

Villa Fagerbakken sa...

Åhh..det var nydelig!!
Heldig niese ja: )

Klem Iris

Underberget sa...

Dette var et nydelig stykke håndarbeid! For en glede det må bli å gå trilleturer i vårsola med et så nydelig vognteppe!

Saras stove sa...

Jeg synes du er veldig flink! Dette var et nydelig teppe!! Takk for at du sa din mening om fargevalg på trappen vår! Jeg har veldig lyst til å gå for noe med farge, men det spørs om det blir slik. Men grønt står sterkt! :) Ønsker deg en flott tirsdag! Klem fra Sara

Wood and rose sa...

Nydelig teppe. Jeg hadde nok aldri hverken hatt konsentrasjon eller tålmodighet til sånt. Men lekkert ble det. Klem Grethe

Hulda sa...

Litt av en jobb som ligger bak dette teppe. Så nydelig det er. Flott mønster. Hun er heldig, niesen din som får dette. Bildene var så vakre også. Nydelig med det brune bordet til.

lavendel mio sa...

Så vakkert teppe, dette kaller jeg kunst av ypperste kvalitet!!
Og så koselig historie bak teppet:)
Heldig den som får dette.
Klem Hanne

Mette sa...

Ett flott teppe!
Mange timer med pinner og tålmodighet.
Stolt kan din niese være når hun legger på dette teppet!
Ikke mange som har maken.
Hilsen Mette

h.espe sa...

Du er jo bare råflink - teppet ble helt nyyyydelig!!!! Heldige niesen din og lillegutt som får dette :)

Fiiin kveld til deg!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Supernydelig teppe,du er flink. :)
Klem.

Torill sa...

Noe så lekkert!Det må ha vært litt av en jobb å strikke dette.Mønstret så ikke lett ut.Heldig niesen din og lillegutt som er så heldig å få ha dette på vogna når hun skal ut og trille i vårsola. :)

Cathrine sa...

imponert!! Jeg greier bare å strikke rett frem så..WOW
Får nesten litt sånn alvefølelse av mønsteret, riktig vakkert!

Lene i Annekset sa...

Så nydelig! Heldig er lillegutt som får dette i vogna si! :) Ligger nok masse arbeid bak ja!

fru. Lærum sa...

det var det flotteste vognteppe jeg har sett.....blir helt imponert at det i hele tatt går an å strikke et så flott mønster!

Heldige din tanteunge :-)

klem tone

Merethe sa...

SÅ vakkert teppe ble. Må da være vanskelig strikking dette her? Heldig lille baby som får et slikt et til å pryde vognen sin med.

Janne sa...

Jeg er imponert! Så kreativ du er:)
Modig gjort å ta det frem igjen synes jeg!:)

Et nydelig og detaljert mønster!

Klem Janne:)

Unknown sa...

Helt utrolig flott- så flink du er :) og for en fin gave- heldig er hun moren der :)

God kveld klem

liven sa...

Det var bare helt nydelig!!

ha en fin helg :)

Trulte sa...

Hei
Ser duken som du har laget i hvitt garn, tuntreet. Den er kjempenydelig!

Har laget èn rute, strikket alle fire flikene i ett stykke, men din har blitt så mye finere. Jeg har brukt (nesten) burgunder garn, mercisert garn Vipe fra Dale. Har enda ikke strekt på den så den kan jo bli bedre enn den ser ut nå. Har ikke felt av heller, da jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal det. Har brukt nesten 100 g på den ene ruta, og har 400 igjen med samme innfarging. Det går kanskje å få tak i mer om jeg trenger det.

Kan du gi meg tips om hva mønsteret kan lages til? Jeg har sengeteppe, ikke aktuelt å lage det. Tenkte opprinnelig på pute, og da kan jeg lage baksiden med hullmønsteret i striper. Som duk - har ikke et bord der den passer helt, tviler også på at jeg vil lage så mange "snipper" som en må for å få den hel og firkantet. Hører veldig gjerne fra deg.

Monica sa...

Hei Trulte :-)
Svarer deg her jeg, og håper du ser det for jeg fant deg ikke noe sted da jeg trykte på navnet ditt.
Hvis du har strikket en rute som består av 4 sammensatte ruter slik at du har tuntremønsteret i midten, så synes jeg det er veldig fint som pute. Det du ser bilde av her ble et vognteppe til slutt, jeg strikket da enkle ruter som jeg sydde rundt de fire første som jeg strikket i ett. Og jeg er ganske sikker på at det blir finere når du får strukket litt på det, det kan se ut som "flikene" er for lange før du gjør det. Du sier at du ikke har felt av, det betyr kanskje at du ikke har strikket rillene med hullmønsteret det da, for hvis du gjør det så skal du sitte igjen med en maske i hvert hjørne som du bare trekker tråden igjennom. Jeg har begynt på en pute, men den har dessverre blitt liggende, skal nok publisere den når den blir ferdig :-) Lykke til med prosjektet ditt :-)