tirsdag 21. februar 2012

Blått til tulipanene


I helga da stua ble blå, fikk også tulipanene fra morsdagen forrige søndag flytte over i ei blå krukke, en hollandsk sådan, som jeg av en eller annen grunn har tatt med meg hjem igjen fra farfar-huset, 
tror nok jeg hadde en flott rosebukett i den som jeg bare ikke kunne la stå igjen, 
så da tok jeg vel likeså godt med meg hele krukka en gang i fjor :))



Samlet på slike krukker for, ja det må vel være ca 20 år siden, 
den gangen hadde jeg knall rosa kjøkken
 med blått "tilbehør". 
Det kjøkkenet var forøvrig inspirert av det røde kjøkkenet i bryggerkjøkkenet til Elsa Sprossa Rønnevig, 
 før det igjen malte jeg kjøkkenet i kjellerleiligheta jeg bodde i, lavendelblått, etter 
en reportasje i et ukeblad, så man har da vært interiørfreak en stund,
 og den blå fargen har fulgt meg både hit og dit :))



Etter den tid har de skjønne blå(fargene)  flyttet til farfar-huset, men denne har altså tatt en 
snartur hit igjen, og gleder oss med sitt "blåtte" nærvær :))
Blir nok en båttur til på denne snart
 slik at den får flytte 
tilbake igjen :))


10 kommentarer:

Hulda sa...

Superlekkert! Så flott med den blå krukken til tulipanene. Lekre bilder!

Solveig sa...

Så flott den er! Nydelig med alle fargene på tulipanene sammen med den litt gorve krukka;o)
Ja, det er rart hvordan ting kommer til sin rett igjen;o)
Ha en flott uke videre.
Klem fra Solveig

Janne sa...

*minner* Den krukka frembringer minner ja... om mormor og bestefar:)) Synes den er fiiiin! Lekre bilder du viser også:)

Marianne på landet sa...

Tenker på min mormor når jeg ser den krukken.. fine minner :)
Vakre bilder!
Tulipaner er nydelige blomstrer!

Ha en fortsatt strålende kveld:)

Torill sa...

Så koselig den blå krukka er med tulipaner.Føler nesten det er litt vår.Alltid koselige stemningsbilder fra deg Monica.
Ha en fin dag!

Torill :)

Fågel Blå sa...

Så vackert underbara bilder från ditt fina hem!
Njut Dagen
Klem Kathrine

Merethe sa...

Blått er lekkert. Slike krukker har vi noen av, men jeg har ikke brukt dem til vaser før...det var jo så fint. Lekre bilder i forrige innlegg også. Ha en fin fin dag. Klem Merethe

Wood and rose sa...

Nydelige bilder, nydelige farger og nydelige krukker. Har da blitt påvirket av diverse blader opp i gjennom tidene, he-he. Men må jo innrømme at jeg ALLTID syntes det var finere på bildene enn hjemme hos meg, he-he. Klem Grethe

Huset i Lunden sa...

Nydelige bilder av tulipaner og krukke! Liker så godt disse høye hollandske krukkene, og så er de jo supre til vaser - god idè!
Hver gang jeg ser slike krukker tenker jeg på den digre hollandske krukka som stod i kjelleren på huset vårt da vi var på visning, men som ble stjålet før kjøpte det... I mitt hode hadde jeg allerede plantet blomster i den og plassert den utenfor huset, så jeg følte meg litt snytt ;o)

Ha en fortsatt fin dag!

klem Mona

Tilonino sa...

ÅÅååå fantastisk fint hos deg. Helt i min ånd. Jeg liker veldig godt blått.
Tine