lørdag 22. september 2012

De brune melkeflaskene


De brune melkeflaskene har jeg hatt i mange år, jeg tok dem med meg da jeg flyttet hjemmefra.
Jeg husker at pappa brukte dem som drikkeflaske på jobb,og at de ble grundig skyllt ved kjøkkenvasken når han kom hjem fra arbeid. I sommer har de fått pynte opp
i kjøkkenet i Farfar-huset, de har stått litt rundt omkring og pyntet opp
både ved bordet og som her på vaskerstolen.
Det er sjelden jeg tar med meg noe hjem igjen fra Farfar-huset når det først har kommet dit,
men det hender, og i år har de to melkeflaskene blitt med meg hjem igjen. Jeg fikk sånn
lyst til å høstpynte med dem her hjemme også. De gir så fint gjenskinn av lyset
og omgivelsene når de er fyllt med vann, og egner seg perfekt som vaser.
Håper å få tatt noen fine bilder av dem her hjemme etter hvert :))

11 kommentarer:

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

God morgen Monica:)))
Herlige disse brune flaskene dine,og at du har en hitorie knyttet til dem ,gjør det bare enda mere spesielt. Tenk at i min pur ungdom kjøpte meg slike,syntes da også at de var såå fine....men jammen så har jeg mistet de på veien mellom alle flyttelassa. Det har jo blitt noen holdplasser siden jeg flyttet ut...:)Vel jeg har begynt jakten,og har ikke vært veldig heldig ennå..desverre.I dag blir det IKEA,en liten ny sofa skal i hus:)


God lørdag, Monica!
Kle,,er Vibeke

Brocante sa...

Koselig - husker godt vi kjøpte melk i flasker på meieriet jeg! Flaskene sto så fint i sin ståltrå-kurv så! Har noen jeg også og har dem til pynt som deg!

Gårdsjenta sa...

Så koselige flakser :) jeg har så langt bare funnet klare melkeflakser her :)

Kjempeflott bilde :)

lavendel mio sa...

Kjempefine flasker, og så koselig historie:)
Jeg har slike blanke, men kunne godt tenkt meg brune også:)
Ha en fin dag!
Klem Hanne

Fågel Blå sa...

Underbart fina flaskor!
Ha det så fint i helgen
Klem Kathrine

Maris Gyngestol sa...

Så utrolig fine flasker!! Å så moro at de har tilhørt faren din! :)

Er alltid så koselig å være "inne hos deg" -bildene og atmosfæren du gjengir er så fantastisk! Stilen din treffer meg midt i hjertet, og jeg henter masse inspirasjon hos deg!!

Ønsker deg og dine en god helg!
-Mari

Anonym sa...

De flaskene er bare utrolig koselig:)
Har selv en del av de og de liver opp i alt det hvite:)
Nydelig bilde:)

Klem Merete

Lene i Annekset sa...

Hei Monica, så nydelige bilder du har tatt under her. De flaskene var jo bare sååå fine! Skal se etter gamle flasker neste gang jeg er på brukten, sånne pynter så fint opp. :) Som gammel laborant ser jeg med forundring at de brune glasstingene kommer inn i motebildet, tenker på alt vi kastet dengangen, som jeg gjerne skulle hatt nå!! :) Godt tidene forandrer seg sånn sett, ikke sant! God helg til deg Monica! :)

Unknown sa...

Kjempefine flasker! Morsomt at din far har hatt de. Likte det lille skapet de sto på også:))

Unknown sa...

Koselig og nostalgisk :)

Tenker på at du var virkelig heldig med det kameraet ditt- det blir fantastiske bilder fremdeles :)

Fortsatt god søndag til deg !

God klem fra Monica

Tante Titti sa...

Veldig koselig med slike flasker - jeg er også så heldig å ha ett par slike stående i kjøkkenet. Og de vandrer litt rundt omkring på kjøkkenet ettersom hva jeg vil bruke dem til.
Koselig at du har en historie knyttet til dem, mine fant jeg da vi kom over en gammel "søppelfylling" i en åkerkant på gården vi bodde tidligere, sammen med en hel haug andre gamle flasker som jeg selvfølgelig måtte ta med meg hjem.
Ønsker deg en fin ny uke!
Titti-klem!