søndag 16. september 2012

Litt mer kjøkken


Litt mer fra kjøkkenet i Farfar-huset.
Det er visst det rommet jeg har vist mest her på bloggen
men det er også det rommet jeg er mest fornøyd med, og så er det nesten ferdig.
Det kan jeg ikke si om mange rom hverken her hjemme eller i Farfar-huset; de fleste rommene har jeg
nemlig planer for, har det forresten for dette rommet også.




En utslagsvask ligger på loftet og den skal være her,
kanskje det var det farfar hadde tenkt også?
Og så ønsker vi oss en vedkomfyr,
det var en stor gammel en her en gang
men den ble dessverre fjernet :-(
Og så har vi tenkt å bygge inn et solcellekjøleskap
slik at det ser ut som et gammelt matskap.
Det var noen av kjøkkenplanene eller drømmene om du vil,
vi vet ikke når det blir.
Kanskje neste år?
Det sier vi forresten om alle drømmene hvert år ;-D

13 kommentarer:

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Skjønner veldig godt at dette er et rom du er veldig glad i...det ser jo bare nydelig ut.Rørende og vakkert at dere tar så godt vare på Farfar -huset,kunne ikke vært i bedre hender det:))))Ønsker deg en deilig søndag Monica:)))

Fjordheim sa...

Godt at en kan ha noen drømmer.
Likte veldig godt den kjøkkenkroken din.
Ha en herlig dag :)

Underberget sa...

Kjempefine kjøkkenbilder! Det er så koselig med slike gamle kjøkkeninredninger og en gammel utslagsvask blir nok fint her! God å ha noen planer og drømmer:-) Ønsker deg en fin søndag. Klem fra Berit

Gårdsjenta sa...

Nydelig kjøkken! Og så mange flotte detaljer :) Elsker det blå og hvite porselenet, det er favoritt her også :) Men foreløpig er mengden liten ;)

Er gjerne sånn her også, lista med ting man skulle ha gjort er lang.. Og så er det mye av det som havner på min manns liste, til hans frustrasjon ;)
Men skal få han til å lære meg saga, så kan jeg gjøre mer sjøl :)

Unknown sa...

Så koselig i farfarhuset

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhh så fint!
Härlig du har det!
Kramar Kathrine

Synnøve sa...

Så mye fint porselen i blått du har i huset til farfar. Kjempekoselig kjøkken,så jeg skjønner godt du er fornøyd med det.

Drømmer må en ha:-)
Ønsker deg en fin søndag
Klem Synnøve

Unknown sa...

Er ikke så rart at du blogger mye fra det farfar kjøkkenet- for det er jo helt vidunderlig ! Kommer ikke på noen ting jeg ikke liker ved det.
Solcelle kjøleskap tror jeg kan være smart å ha faktisk :)

For farfar er det viktigt at du/dere koser dere og har det fint med minnene og omgivelsene, tror jeg. Tror dere får til alle drømmene deres og at alt kommer på plass- for det blir som oftest akkurat slik som vi tenker, bare et spørsmål om tid.

Det Farfar huset er virkelig et godt sted å være.

Fin søndag og fortsatt god helg :)

Klem Monica

Bergheim sa...

Jeg syns farfar kjøkkenet ditt er herlig. Og drømmer skal man jo ha hele tiden. Vi har tre "hus" vi har drømmer for. Det går jo straks litt saktere da, men så får man jo drømme lengre. Det handler om å se det positive i det ;)

Sylvia sa...

Skikkelig stilig kjøkken i farfarhuset Monica. ikke rart at dere trives her:-))

Ha en fortsatt fin søndag.

Sylvia

Blått til lyst sa...

Sjarmende! Og - en veldig god idé å bygge inn et solcellekjøleskap så det ser ut som et gammelt skap.
Det er godt du har nye tanker og idéer klar i hodet - uten ville det jo være litt kjedelig. Ikke alle blir realisert, men det er jo tankene og idéenes natur *S* - Liv

Torill sa...

Så koselig i kjøkkenet i farfarhuset!Fint med hvitt og blått porselen. Ikke rart at du vant med kjøkkenet ditt og er i siste LEV LANDLIG.Bladet anbefales!
Og drømmer må man ha.
Og den blåbærkremen så aldeles deilig ut.Den kan jeg godt tenke meg å prøve å lage, for jeg liker blåbær mye bedre enn tyttebær.
Ha en fortsatt fin kveld! :)

Torill

Marit sa...

Kjempefint og ikke minst utrolig koselig!:)
Jeg syns det er kjekt å ha planer eller drømmer, gir en god følelse :))