lørdag 15. september 2012

Mye blått og hvitt


I kjøkkenet i Farfar-huset har jeg mye blått og hvitt porselen,
men en søt liten kopp med blomstermønster i rosa har også fått plass i tallerkenhylla.




I tillegg til blått og hvitt, er jeg også veldig glad i gammelt porselen med blomstermønster
og denne er i samme mønster som bestemor hadde på noen av sine kopper,
det er ekstra gøy å finne slike på loppis ikke sant?




Her har den fått ei rosa rose å pynte seg med.




Tror nyperosa trives her sammen med de blå rosene i porselenet ;-D


Ha en fin lørdag


13 kommentarer:

Underberget sa...

Åååå, FOR en nydelig samling porselen! Blått og hvitt er så fint og klassiskt og her hadde du virkelig mange flotte mønstre! Ønsker deg en fortsatt fin helg og nyt høstværet!

Brunt sukker sa...

HEI PÅ DEG MONICA:))
SKASEI DU HAR MASSE VAKKERT PORSELEN!
SUPER LØRDAG TIL DEG :)
KLEM FRA ELI:)

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Tallerkenhylla di var bare herlig, såå mye fint gammelt porselen i nydelige blåfarger. Koppen var bare så søt med nyperosa i . Fin lørdag videre, klem Anita

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Det er bare VAKKERT:))

Ønsker deg en skjønn lørdag,og TAKK for dine gode tilbakemeldinger Monica. Jeg blir både rørt og veldig glad:)Klemmer i fleng!

Blått til lyst sa...

Mye nydelig blått porselen, og det kan jeg like *S*
Alle trenger noe som fremhever hverandre, og nyperosen og porselen klarte oppgaven med glans!
Fortsatt god helg fra Liv

Unknown sa...

Så fint porselen! Vakkert:)Den med nyper på var så søt! HA en fin lørdag:) Klem lille meg

lavendel mio sa...

Så mye vakker porselen du har!
Jeg har også dilla på blå porselen, går aldri forbi slike skatter på loppis og bruktbutikker, ser jeg har flere av disse du har:)
Tenk at ei enslig nyperose kan være sååå vakker:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Merete/Scrappeguri sa...

Mye fin porselen i hylla di Monica, det var fint med koppen med nyperosa sammen med de andre...
fin lørdagskveld til deg også!
Merete

am design sa...

Hei!
Så nydelige bilder, kopper og kar!!!
Utrolig gøy og finne noen så fine skatter!!!
var og rigget til et loppemarked for noen år siden, og vi fikk ikke legge noe til siden. Jeg hadde pakket ut verdens søteste kopp. Og drømte om den om natta. Da det åpnet dagen etter, løp jeg bort og sikret meg den koppen!!! Og den er jeg så glad i!!!
De små ting.... ;)))

God helg til deg og dine!
Klem fra Anne-Marit

Anonym sa...

For en utrolig vakker samling av porselen:)
Elsker blått/hvit service og særlig at det er forskjellig:)
Nydelige bilder:)

Klem Merete

Lene i Annekset sa...

^ÅÅÅ så mye nydelig porselen, den koppen var jo bare så skjønn! Riktig god helg til deg! :)

fru. Lærum sa...

var egentlig ikke så glad i blått, til jeg ser bloggere som får det så vakkert til...nå liker jeg også blått :-) ble helt vakkert med den koppen med litt rosa på og ikke minst den nydelige blomsten :-)

klem tone

Runehuset sa...

Savner en liker knapp her på blogger - *liker*. For en vakker samling! Jeg elsker blått og hvitt på kjøkkenet. Det er jeg vokst opp med hos bl a oldemor i Sverige, og det oser nostalgi for min del.

Ha en fin søndag!