fredag 28. september 2012

"Men mamma, det ser jo mye gamlere ut"

Snøen er fra i fjor altså ;-))

I fjor sommer malte vi huset vårt hvitt.
De forrige eierne malte det gult på slutten av 90-tallet.
Før den tid ser det ut som om dette huset alltid har vært hvitt,
og guttenes kommentar om at huset så gamlere ut etter at vi malte det
gjorde meg mer sikker på at vi hadde gjort det rette :))
Liker jo at det ser gammelt ut jeg vet dere ;-))




Da jeg tok dette bildet før vi malte i fjor sommer gjorde jeg det jeg kunne for å skjule husmorvinduet bak
syrinen, men som dere ser på det øverste bildet så har vinduene her i huset vært skiftet,
og det er bare det ene vinduet oppe på mørkloftet som er igjen av de originale vinduene i dag.
Ja, også de i glassverandaen da :)).
Noen av husmorvinduene ble skiftet ut med koblavinduer igjen på nitti-tallet,
etter hvert håper vi på å skifte ut de som gjenstår slik at huset framstår mer slik det var opprinnelig.
Har tenkt å vise noen bilder av hele huset slik det var før og slik det er nå,
må bare komme meg ut å få tatt noen bilder i dagslys først :))



8 kommentarer:

Runehuset sa...

Fine bilder.. Gleder meg til å se hele huset.. Kjenner skrekkblandet fryd ved å se på det øverste bildet, snart er vinteren her igjen..!

God helg!

Anonym sa...

Hei!
Helt enig med dine barn:)
Det ser eldre ut og det er jo en del av sjarmen:)
Likte det kjempe godt hvit:)

Klem Merete

Flisan sa...

Yepp! hvit finest!
Så fin blogg jeg fant med masse flotte bilder og mye god inspirasjon.
Her vil jeg se og lese mer, la meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre!
god helg !

am design sa...

Hei på deg!!!
Mye finere i hvitt altså!!!
Huset vårt var også gult, før vi bygde ut og pusset opp og malte huset vårt hvitt!!!
Ble så mye finere!!!
Ha en fin helg!!!

Klem fra Anne-Marit

Unknown sa...

Fikk et støkk når jeg så snøen- og ble så glad når jeg leste videre at den var i fra i fjor :) Ja- alt ser bedre ut når det er gammelt- og 70 og 60 tallet er ikke gammelt nok, helst tilbake til århundreskifte- det forrige :) må le litt av gutten din ! så søtt :)

Gleder meg til å se mer av huset !

Ønsker deg en glad og fin helg :)

God klem fra Monica

Mia, New Room Interior sa...

Hvitt hus er fint!! :-) Ønsker deg en super helg!! KLEM

Fjordheim sa...

Et flott hus dere har. Det er finest hvitt ja, Liker ikke noe særlig gult jeg da.
Jeg har etpar innlegg om ovneen vår i okt.2008 Bl.a. her http://asvean.blogspot.no/2008/10/vedkomfyren-i-bruk.html
Mulig jeg lager et nytt innlegg en gang, men da må jeg først rengjøre den skikkelig, hehe.
Ha en herlig søndag :)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Slike kommentarer faller i god jord hos meg også, i alle fall når de er myntet på de rette tingene:-)

Koselig hos deg!

Ha en flott søndag!

Klem:-)